torsdag 3 oktober 2013

Malen

Det jag saknar mest under en tentaperiod brukar konstigt nog vara att läsa. Ja inte mera kurslitteratur då, utan vad jag vill. När man läser andra saker än litteraturen eller sina anteckningar innan tenta så är det slöseri med tid och man bör egentligen plugga.
Så dagen efter tenta sitter jag och läser ikapp alla artiklar och kolumner på Supermiljöbloggen, igår kväll slukade jag Clara och Anna Lidströms bok Underbara Claras garderob om hur man tar hand om och recyclar sina kläder. Till sist har jag även satt tänderna i Naturskyddsföreningens årsbok Jorden vi äter. Den handlar om hur vi ska försörja vår växande befolkning och hur vi ska komma dit, och varför det är så viktigt förstås. Något att rekommendera för dig som äter mat och räknar med att leva ett tag till.

Om det blir tyst här på bloggen ibland så brukar vi i alla fall vara lite mer aktiva på Instagram, speciellt Lina. Hon heter sparvlarv och lägger upp bilder på sin goda frukost och fina promenader i Göteborg. Jag heter ellenthersthol och postar bilder på fina utomhussaker.

1 kommentar: