fredag 30 augusti 2013

Vad är det som går och går...?

Idag börjar vi skolan igen! Tjoho! Både jag och Lina ska läsa ett helt år med Statsvetenskap, tyvärr ingen miljö, men det ska bli kul ändå!

Det sista jag gjorde på sommarlovet var att få ett fixar ryck. Bland annat blev jag tokig på att inte ha en klocka i köket, så jag gjorde en.


Jag köpte en bricka och en ful plastklocka på loppis, borrade hål i brickans mitt och flyttade över urverket, som jag limmade fast med limpistol. Stämplarna och färgen (en tuschpenna faktiskt, den sitter bättre på metall än vad deras stämpelfärg antagligen gör) kommer från Granit (min favvoaffär).
Tips: Se till att hålet är tillräckligt stort, annars orkar inte urverket dra runt visarna. Det är smart att ha en kant på baksidan av klockan eftersom urverket är någon cm tjockt. Det blir snyggare när man hänger upp den sen.

3 kommentarer:

  1. Läser ni Politisk teori och internationell politik då? Jätterolig kurs!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ska läsa den senare i höst, har kollat på litteraturen och det ser roligt ut! Har du kurslitteratur du vill göra dig av med eller låna ut så säg bara till! :)

      Radera