söndag 24 februari 2013

Äppelsmoothie

Idag är jag ensam hemma för karln var tvungen att jobba, men det är så himla skönt ändå! Att få ligga kvar i sängen på morgonen, bli pussad på, somna om igen och till slut gå upp och käka en brakfrukost! Och så ska jag greja här hemma, flytta upp de förbannade bananlådorna på vinden och sortera mina saker. Och fint väder är det också!

Till brakfrukost gjorde jag en ny sorts smoothie, jag har blivit prickig och misstänker att jag ska äta lite mindre apelsin och apelsinjuice så jag testade en med äpple och kanel istället:

Skala och hacka ett äpple, mixa tillsammans med ½ dl turkisk yoghurt eller kvarg, 1 tsk honung och ½ tsk kanel. Häll till sist i 2 dl soyamjölk och mixa klart. Häll upp i ett jätteglas eller två vanliga. Den var väldigt mättande så jag tipsar om att dela med sig till en kompis.


Och gojibär alltså. Superbäret, som är så himla fint att garnera med, fina kontraster och så himla nyttigt. Men det är inte ens gott! Jag ska inte ha goji uppe på något mer. Kanske mixade i hallonsmoothie, men inte ovanpå.

Igår så bestämde vi oss för att det är tråkigt att gå till affären varje dag. Det tar för mycket tid. Och så äter vi väldigt mycket samma mat hela tiden, så nu! Nu ska vi börja planera mat för hela veckan och veckohandla. Det sparar tid och vi kommer att testa en massa nya recept, dessutom inbillar jag mig att vi kan spara slantar genom att planera lite bättre och inte kasta mat. Bara bra saker. Så förbered er på nya kulinariska supertips i framtiden! De bästa bjuder jag på såklart!

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Veckohandla är grejen! Och goji är som med spirulina, en vanesak :P I alla fall för mig :)

    SvaraRadera