fredag 21 december 2012

Läppbalsam - min bästa vän!

I skrivande stund har jag, mannen och katten påbörjat vår julturné som börjar i Falköping, mellanlandar i Skåne, fortsätter i Finland, varvas ner med Stockholm, avslutas i Linköping och sedan hem till Göteborg! Ett himla flängande som ni hör och många långa vinterpromenader ska hinnas med.

För att klara av detta har jag investerat i ett nytt läppbalsam då jag blir så vansinnigt torr på vintern. Detta är finfint med granatäpple och oliv (såklart) från Eco Cosmetics.

Än så länge har jag bara hunnit använda i några dagar, och här kommer ett snabbt omdöme för er eko-beauty-geeks. Det är relativt hårt i konsistensen (räcker länge), smakar inget speciellt faktiskt och framför allt sitter det bra på läpparna. Finns inget värre än när det känns som att hälften av balsamet hamnade i magen. Blä. Läpparna blir väldigt mjuka och fina. Dessutom ser man snygg ut i det (enligt min inställsamma karl).

Betyg: ❀ (av fem!)

Trevlig fredag på er miljövänner!
/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar